2016. december 22., csütörtök

Pozsonyi kifli

12db



Ugy tudom hogy hivatalosan ezt a kiflit regebben is a beigli tesztajabol es toltelekebol keszitettek,voltak illetve vannak olyan csaladok ahol nem a beigli a szokasos karacsonyi suti hanem a pozsonyi kifli ami keszulhet dios illetve makos toltelekkel is.
Nalunk az iden mindket sutemeny keszult es mostantol hagyomanyt csinalunk belole :) 
Egy cukrasz ismerosom azt mondta hogy nagyon fontos hogy pontosan kimert legyen a tesztaja es a toltelekje is minden kiflihez.
Dubla adag beigli tesztat gyurtam be ami 8rudnak elegendo,de csak 6ot keszitettem el rudkent es 2 rudnyi tesztabol keszultek a kiflik. 
Beigli receptem itt talalhato meg.

Tehat a tesztat ugyan ugy hagytam egy ejszakat pihenni a hutoben,majd ma delelott formaztam meg mindent.
A tolteleknek is szinten 2 beiglinyi tolteleket keszitettem,ugyan ugy mint a beiglihez.
Egy kifli teszta adagnak 40g-osnak kell lennie,igy nekem a ket gombocnyi adagombol 12db jott ki. 
Egy toltelek adagnak pedig 30g-osnak kell lennie.

A kimert tesztakat kigombocolom,majd a kezemmel ellapitom es ovalisra nyujtom. Kb 2-3mm vastagsaguak legyenek.

A tolteleket eligazgatom az egyik hosszanti oldalan,ugy hogy kozepen legyen tobb es a szelek fele elvekonyodjon.
Ezutan szepen beletekerem a tesztaba ugy hogy mindenhol eltakarja a tolteleket.
Kicsit meg sodorgatom oket. 
Majd ugy teszem le,hogy a teszta vege alulra keruljon.
A ket huvelykujjammal kozepen ahol elkezd vekonyodni a kiflink U alakban behajlitom.
Majd a mutato ujjaimmal a vegeket egymassal szembe forditom.
Igy helyezem oket a tepsire.
A fromazas utan ennel is nagyon fontos a tojasos lekenes hogy szep marvanyosak legyenek.
Eloszor felvert tojas sargajaval kenem le oket es hagyom oket szikkadni ez kb 10-15perc 
Amikor mar nem ragad rajta a tojas,akkor lekenem a tojas feherjevel is es ujra hagyom szikkadni 10-15pecig.
Miutan raszaradt a tojas akkor 180fokos (legkeveres 160fok) elomelegitett sutoben sutottem kb 15-20percig.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése